BĚŽNÉ POŠKOZENÍ TD
1. Poškození lopatek kompresoru vniknutím cizího tělesa
![](https://c70ae2fbeb.clvaw-cdnwnd.com/678169a0bd27a5d2fcdf523bb8edef22/200000248-b79abb8949/1 cw těleso.JPG)
2. Poškození lopatek turbíny cizím tělesem
![](https://c70ae2fbeb.clvaw-cdnwnd.com/678169a0bd27a5d2fcdf523bb8edef22/200000249-0862b095cc/2 tw těleso.JPG)
3. Velký únik oleje TD důsledkem nesprávné montáži (použití tmelu)
![](https://c70ae2fbeb.clvaw-cdnwnd.com/678169a0bd27a5d2fcdf523bb8edef22/200000250-5975a5a6f5/3 tmel.JPG)
4. Nedostatečné mazání způsobuje nenávratné poškození TD
![](https://c70ae2fbeb.clvaw-cdnwnd.com/678169a0bd27a5d2fcdf523bb8edef22/200000251-1ceed1de86/4 tw jb velká teplota.JPG)
5. Poškození způsobené jemným abrazivem v oleji
![](https://c70ae2fbeb.clvaw-cdnwnd.com/678169a0bd27a5d2fcdf523bb8edef22/200000252-a1c4da2bf3/5 špina olej tw jb.JPG)
6. Poškození způsobené hrubým abrazivem (karbon, tmel, kovové úlomky atd.) v oleji
![](https://c70ae2fbeb.clvaw-cdnwnd.com/678169a0bd27a5d2fcdf523bb8edef22/200000254-7d5457e4e0/5 špina olej tw jb hrubé abrazivo.JPG)
7. Karbonizace TD vzniká důsledkem velké teploty zplodin přesahující 950⁰C
![](https://c70ae2fbeb.clvaw-cdnwnd.com/678169a0bd27a5d2fcdf523bb8edef22/200000253-e8822e97c2/6 egt tw carbon.JPG)